
SP_6 / Ex aequo
Sportification / Ex aequo
workshop, performance with Luca Pucci and Franco Ariaudo
30th july 2013
Centrale Fies, Dro, Trento/Festival teatro contemporaneo Drodisera
E_
Dracula is a game inspired by the 1978 JSF episode Dracula e la Verginella re-enacted in the last edition of Giochi d’Estate 2013 in Val di Sole, a local remake that used the JSF format. The obstacle race took place in an off-stage fake cemetery outside the castle of the ex power plant in Fies. Each Dracula had to leave the stage, run through the cemetery and return to the starting point where the public was waiting. The teams from the villages of Val di Sole staged a rematch of the game in a collective performance/race.
I_
Dracula è uno dei summer games della Val di Sole, ispirato alla loro partecipazione a Jeux Sans Frontières, 1981 (Budapest, HU). La gara è una gimkana tra dracula in un playground cimitero. In collaborazione con le squadre della Val di Sole viene riprogettato quel gioco storico nel macabro castello dell’ex Centrale elettrica di Fies.
Ogni Dracula doveVA lasciare il palco, attraversare il cimitero e tornare al punto di partenza in cui il pubblico stava aspettando. Le squadre dei villaggi della Val di Sole hanno messo in scena una ripresa del gioco in una performance collettiva / corsa.